Undersøgelser i demografi og tendenser vrimler i markedet for fast ejendom. Hver dag nye rapporter spekulerer om op-og nedture, indvendigt og ud af denne industri. I decifrere materiale til bygning ejendomsbranchen, giver konsensus viser, at niche-markeder udnytte specialiserede tjenester, den største profit for den mindste mængde af tid investeringer.
Hvordan den gennemsnitlige agent/broker udnytte denne viden?
Ikke længere er real estate agent/broker sat til at gå efter at have bestået fast ejendom eksamenerne. Videreuddannelse er nødvendig inden for marketing for succes i dagens business sted. Broker pris udtalelser, Short salg, Credit Scores, REO, iscenesættelse, pensioneret klientel, investorer… Listen bliver ved og på kløft ejendomsmarkedet i specialiserede segmenter. Real estate eksamener er for juridiske duelighedsbevis, ikke markedsføring succes.
Hvorfor er markedet bliver så segmenteret? På grund af den hurtige stigning i fast ejendom appreciering indså i de sidste par år, har mange tilflyttere trådte inden for fast ejendom. Højere provisioner blev regelmæssigt indså og der var ingen behov (eller tid) at studere markedssegmenter. Nu, rentesatserne er begyndt at stige og hvorvidt de nå deres tidligere højder, markedet vil opleve en stramning af bæltet. Denne stramning vil luge ud i fast ejendom fagfolk, der er ude af stand eller uvillige til at øge deres viden på specialiserede markeder.
Da der er ingen fast ejendom eksamen til markedsføring til specialiserede nicher, er agent/broker overladt til hans/hendes egne ressourcer til at finde, uddannelse og give disse nødvendige færdigheder. Der er mange måder at gøre dette. Erfaring i den særlige niche er værdifuld, men hvad hvis erhvervsdrivende ikke har erfaring? Der er virksomheder derude, der leverer viden til fast ejendom fagfolk sammen med de markedsføring forslag til at bygge den specialiserede niche into et fuldt udbygget, profitabel forretning. Agenter/mæglere behøver kun at gennemse de ressourcer til rådighed via internettet. Prøv www.realestateproguides.com. Der er komplet programmer for specifikke real estate marketing. Disse programmer giver viden om specifikke markedet, herunder formularer og eksempler til analyse. Nogle er udråbt som edb-programmer; Vi ved imidlertid, at fast ejendom er solgt gennem tilvejebringelse af specifikke, rettidig, kyndige opmærksomhed til klienten i en let comprehendible format. Det personlige touch er den mest undtaget, forventede kilde til dette.
Nye veje er spændende, og fast ejendom er ikke kendt for et “kedeligt” ride. Fast ejendom fagfolk ændres med tiden, og give en behagelig og fornøjelig oplevelse for sig selv og deres klienter.