“Alle er for bange til at bruge internettet til at købe ting”.
Huske, da de sagde det? Det er ikke så længe siden.
Kig på os nu. Folk kan og må købe noget og alt
fra nettet. Frygt, virkelig en frygt for forandring er gået.
De sagde TV ville ødelægge biografen. Der ikke
ske. Filmene er en helt anden form til TV, men vi
var ikke klar på tidspunktet. TV og cinema begge overlevede og nu
begge lever af hinanden.
I bakspejlet ser vi alle, hvad var indlysende.
Nu er de siger at Blogs eller weblogs overtager den
Internet.
En blog er effektivt en online dagbog hvor du, eller en gruppe,
kan optage deres inderste tanker og bemærkninger om en
emne. Nogen har adgang til at læse din journaloptegnelse (kendt som en
post) og kan kommentere den.
For mere detaljerede oplysninger om blogging kigge på den
posten i wikipedia til “Blogging.”
Du får over 474 millioner søgeresultater, hvis du indtaster “blog” i Google.
En del af årsagen til blogs attraktionen er dens brugervenlighed. Det tager kun et par minutter til begynder “blogging”.
Første gang du tilmelder dig med en blog server, som Googles Blogger, Sixapart’s TypePadblog eller bruger WordPress.
Du vælger en skabelon du gerne. Der er en række meget gode tilgængelige helt gratis. Så post din første
post.
Det sidste trin er at lade en blog directory vide, hver gang du
oprette en ny post (dette kaldes pinge). Tjenester såsom
Pingoat og Pingomatic er websteder, der kan ping en række
af andre mapper på dine vegne.
Folk søger disse mapper ved hjælp af blog søgemaskiner
og gennemse blogs på en lignende måde til websteder.
Bruger virksomheder virkelig Blogs?
Topchefernes brug blogs. For eksempel Bob Lutz, Vice
Formand for General Motors har sin egen blog. Andre mennesker fra
GM bidrage til det så godt. IBM Vice President Bob Sutor og
Underdirektør i markedsføring nemlig Boeing Randy Baseler skrive deres
egne blogs også.
Medarbejdere fra virksomheder som Microsoft, Google og Hewlett
Packard blog.
Når blogging bruges på en positiv måde viser det dine kunder
og perspektiver dit corporate personlighed og hjælper med at opbygge rapport.
Hvad er Blog ulemper?
Firma CEO bør ikke blog. Det er fordi der kan være
presset til at markere fremtidige begivenheder. Eller værre, hvis de falder en clanger
Det kan spredes i hele verden meget hurtigt.
En yderligere potentielle blogging Ulempen er, at du har ingen indflydelse over
hvad andre fremførte i deres egne blogs om, hvad du har skrevet.
Du behøver kun at kigge på nogle af de bemærkninger, som General Motors fik på Bob Lutz blog når de startede en diskussion om sikkerhedsseler til at se hvordan opvarmet ting kan få.
Virksomheder kan være urolig, at medarbejderne vil bruge for meget
tid på at blogge eller læse blogs. Det betyder en blogging politik
skal være på plads for at forhindre misbrug.
Hvad er fordelen ved en Blog?
En blog kan placere en person eller et selskab, som en ekspert. Men folk kan nemt passere andre folks arbejde ud som deres egen. Så det er virkelig et tilfælde af “køber, pas på”, når man læser blogs.
Så er blogs vil være en knock-out for at tiltrække og fastholde kunder?
Det korte svar er det afhænger af, og årsagerne er:
1) det er bare en anden marketing kommunikationskanal – det kan blive brugt godt eller ej. Lidt ligesom PR bruges.
2) for nogle virksomheder er det bare for offentlige
3) det er helt uden editoral kontrol
4) det kræver engagement at opdatere regelmæssigt kontrollere og svare på kommentarer
Det har været sagt at konsulentfirmaer og andre organisationer,
tage i viden og immaterielle fordele mest fra
blogging. Det er fordi de kan demonstrere deres evne og
ekspertise til deres marked i en anden måde fra andre marketing
taktik.
Men virkelig hvorfor bør det stopper der? General Motor’s blog er
nyttig til at kommunikere ny model lancerer og besvare
kundefeedback.
Faktisk er der virkelig ingen praktisk begrænsning hvem kan bruge
blogging til at kommunikere med kunder og kundeemner.
Men i sidste ende er blogging en blindgyde?
Business blog er absolut et vigtigt kommunikationsværktøj
at enhver virksomhed bør alvorligt overveje som en del af deres
Marketing arsenal. Men det skal ses som en anden virksomhed
værktøj hvis ultimate måling er: “gør det få mere salg eller
reducere virksomhedens omkostninger?”
Hvis det ikke kan levere foranstaltninger mindst én af dem business
Blogging fortjener at svigte.
Jeg har været blogging for over et år nu og jeg har fundet, at jeg har haft tusindvis af hits. Bevidst får jeg ikke noget salg fra det. Men det er fordi jeg skriver mini artikler og i sidste ende vil bruge dem som grundlag for min næste bog.
Så i sidste ende blogs er en anden kommunikationskanal, så virksomhederne har mulighed for at tage deres og gøre det gøre PR, ord i munden, viral og Internet markedsføring for dem.
Annoncering på internettet er vokset til storkapitalen. Forvent blogging til at gøre det samme.