Ligesom menneskets natur over tid forbliver god pr magt den samme.
Uanset om du er en manager arbejder for en virksomhed, en non-profit, eller en sammenslutning, på et tidspunkt, vil du ønsker eller har brug for at oprette eksterne interessenter opførsel ændre – den slags, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Heldigvis kan du få jobbet gjort ved at gøre noget positivt om opførsel af de eksterne målgrupper, de fleste påvirker din organisation. Og gøre det ved at overtale dem vigtige uden for folk at din måde at tænke, og flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
Faktum er, din pr push skal indebære mere end særlige begivenheder, brochurer og pressemeddelelser, hvis du virkelig ønsker at få dine penge værd.
Den grundlæggende forudsætning for public relations siger så meget når det fremhæver det faktum, at folk handler på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Den forudsætning, at blueprint, lover virkelig resultater. > Fra nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; rebounds i showroom besøg, medlemskab programmer på fremmarch; Fællesskabet service og sponsorering muligheder, at kapital givere eller angive kilder ser din vej; forbedret aktivist grupperelationer og udvidet feedbackkanaler; ikke at nævne nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter.
Engang, tænkes, resultater som stærkere relationer med den pædagogiske, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; udsigterne begynder at arbejde med dig; kunder at foretage gentagne køb og forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer.
Der er en masse resultater fra endnu en slagfast blueprint.
Det siger næsten sig selv, at din PR besætning – agentur eller personale – skal være forpligtet til at du som senior project manager, PR blueprint og dens gennemførelse, startende med target publikum perception overvågning.
Være på vagt over for PR-folk, der beskriver sig selv som “helt om bord-program.” Det betyder ikke de har købt i hele indsatsen. Overbevise dig selv, at dit teammedlemmer tror helt ærligt, hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Forsikre dig selv, at de køber den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Derefter tag tid til at gå over PR blueprint i detaljer med din PR team, især planen for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Det ville være ideelt, selvfølgelig, bruge professionel undersøgelse advokat til at håndtere opfattelsen overvågning faser af programmet, hvis budget er tilgængelige. Men husk at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte i sårende adfærd.
På dette tidspunkt, du har brug for en pr mål at stræbe efter, som du fat de bump, der dukkede op under din nøgle publikum perception overvågning. Og dette mål kunne være at ordne det farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller stoppe denne potentielt dødelige rygte kolde.
Men ikke prøve det uden en strategi til at vise dig, hvordan man kommer derhen. Der er kun tre strategiske muligheder tilgængelige for dig, når det kommer til håndtering af en opfattelse eller udtalelse udfordring. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Den forkerte strategi pick vil smage ligesom hollandaise sauce på dine cornflakes, så være sikker på, den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du bestemt ønsker ikke at Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Sandheden er at overtale et publikum til din tankegang er glatte, hårde arbejde. Hvilket er grunden til din PR hold skal oprette bare den rigtige, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig. Kun på denne måde vil du være i stand til at korrigere en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til de adfærd, du ønsker.
Få input af din kommunikation specialister, når de gennemgår din besked til indvirkning og overtalelsesevne. Derefter, skærpe det en gang mere, og vælg kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Husk gamle så om troværdigheden af en besked afhængigt af leveringsmetoden. Du kan overveje afsløring det i præsentationer før mindre sammenkomster i stedet for at bruge højere profil taktik som pressemeddelelser. Når øjeblikket til at gøre en statusrapport ankommer, vil det lyde indberetningen for dig og din PR team at komme tilbage ud i feltet og begynde at arbejde på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Kun vil denne gang, du se meget nøje for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Og til dem blandt os, der er bare plain utålmodig, kan du altid flytte ting på en hurtigere klip med mere kommunikation taktik og øget frekvenser.
Den samme gamle, samme gamle PR er stadig i kridthuset, skyldes det, at det fortsætter med at fokusere på de vigtigste eksterne målgrupper, de fleste påvirker din organisation, og du som leder. Og det gør noget positivt om dem ved at overbevise de centrale folk til din tankegang, og flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper dig med at opnå dine ledelsesmæssige mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1155 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.